Behandlingar

Svensk Klassisk Massage

Svensk Klassisk Massage är  en terapeutmetod världen över. Det är en behandlingsform vars fokus är behandling utav kundens spänningar, smärtor, stramhet och knutor, som uppstått i muskler och kroppen.

Behandlingen bli alltid anpassad så att kunden får en positiv upplevelse som är avslappande men också löser vissa problemområden.

Hot stone ryggmassage

Hot Stone Massage

En Hot - Stone massage med varma stenar är en varm och mjuk upplevelse.

Hot - Stone massage fokuserar på de energier som naturligt flödar genom din kropp.

Stenarna värms upp i vattenbad och placeras noggrant ut på viktiga punkter på din kropp. Du ligger skönt och behagligt medan massören arbetar med stenarna för att göra din kropp mjuk och avslappnad.

massage

Behandlande/
Triggerpunktsmassage

Massage av muskelknutor och smärtsamma områden som tex mellan skulderblad, nacke och ryggen.

Triggerpunkter uppstår av stilla sittande livsstil, stel kroppshållning, stress osv.

På grund av dålig blodcirkulation i muskulaturen utvecklar sig knutor som orsakar smärta.

Vid en djupgående massage utövas tryck på triggerpunkter så länge tills dem släpper och bli mjuka det bli varierad med mjuka strykningar.

gravid mage
Huvudmassage

Gravid Massage

En anpassad massage på dina behov som gravid.

Tack vore en speciell gravidmassagekudde, kan du ligga bekväm på magen under massagebehandlingen. Många gravida kvinnor upplever det som avslappnande att kunna ligga på mage för en stund.

Finns det områden som är smärtsamt och behöver lite mer uppmärksamhet går det lika bra så som en mer lugn och avslappnande massage.

Du väljer vad du behöver precis här och nu när du kommer till en gravidmassage.

Avslappnande Massage

Till skillnad till en behandlande/triggerpunktsmassage eller den klassiska massagen som har huvudfokus i muskulära besvär så har avslappnande massagen en mjukare inriktning med fokus på vila, nedvarvning och mental & kroppslig återhämtning.

Det har den positiva effekten att det stärker immunförsvaret och motverkar stress.